Obchodné podmienky
Základné informácie
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.gastrotovar.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb.
Predávajúcim je: APD-Company s. r. o., 07232 Kusín 38, Slovensko IČO: 55488749, DIČ: 2122000441, IČ DPH: SK2122000441, e-mail: info@gastrotovar.sk.
Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a vrátiť vám tovar či služby bez udania dôvodu v týchto prípadoch:
- tovar vyhotovený na objednávku či na zákazku (tovar zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa
- tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa)
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
Pri predaji výrobku podnikateľovi (IČO) na základe obchodného zákonníka Slovenskej republiky, je poskytovaná zmluvná záruka definovaná týmito záručnými podmienkami. Dĺžka záručnej doby pri zmluvnej záruke je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je:
- Slovenská obchodná inšpekcia, poštový priečinok 29, Prievozská 32, 827 99Bratislava 27
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Ceny tovaru
Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené po vyplnení dodacej adresy výpočtom v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené na stránke.
Súčasťou objednávky v e-shope je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
V prípade omeškania platby po splatnosti faktúry máme právo účtovať penále vo výške 5€/deň s DPH.
. Čiastkové, neúplné úhrady faktúr sa nepovažujú za splnenie povinnosti uhradiť plnú sumu za tovar.
Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar v priebehu 3-10 pracovných dní – Záleží na tom, či je tovar na sklade alebo na ceste k nám do skladu.. Ak tovar nie je na expedičnom sklade, môže sa dodanie tovaru omeškať, v tomto prípade Vás budeme kontaktovať emailom alebo telefonicky. V prípade dovolenky je dodacia lehota dlhšia a to v závislosti od dlžky dovolenky´.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
Zákazník je povinný si skontrolovať tovar a oznámiť chýbajúce diely alebo poškodený tovar najneskôr do 14 dní od prevzatia tovaru na našom emaile.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom alebo udaním nesprávnej adresy objednávateľa. Objednávateľ je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho prevzatí od doručovateľa a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, objednávateľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať prevádzkovateľa. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou doručovateľa alebo poškodenie tovaru zavinené doručovateľom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u doručovateľa. Reklamácie mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil objednávateľ doručovateľovi, nebudú prevádzkovateľom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude objednávateľovi poskytnuté.
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Prípadné omeškania spôsobené kuriérskou spoločnosťou, nevieme ovplyvniť (napr. predvianočnom období alebo výnimočnej situácií na strane kuriéra).
Cena poštovného od 10-50 kg = 9€ bez DPH
Cena poštovného nad 50kg= 49 € bez DPH
Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ. O vrátení tovaru je spotrebiteľ povinný upovedomiť predajcu. Tovar sa zasiela na adresu, ktorú Vám zadá predajca po oznámení odstúpenia od zmluvy, reklamácie ,..(adresa Kusín 38, 072 32 Kusín – NIE JE adresou na ktorú sa zasiela tovar z dôvodu odstúpenia od zmluvy alebo tovar určený k reklamácii. V opačnom prípade bude zásielka odmietnutá .
V prípade, že ste spotrebiteľ, máte podľa § 1829 občianskeho zákonníka (zákon č. 89/2012 Zb.) Právo zakúpený tovar vrátiť bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru.
V prípade, že nie ste spotrebiteľ, teda tovar nakupujete v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti (o čom rozhoduje uvedení IČO na nákupnom doklade / v objednávke), právo na odstúpenie vám nevzniká.
- Ak ste tovar kupovali ako fyzická osoba, máte nárok na vrátenie.
- Ak ste tovar kupovali na firmu ( IČO alebo DIČ, IČ DPH), tak vrátenie tovaru nie je možné ani do 14 dní bez udania dôvodu.
Adresa pre vrátenie tovaru:
APD-Company s. r. o. – Gastrotovar
Kusín 14
07232 Kusín
Prosíme, uveďte tovar pokiaľ možno do pôvodného stavu, predídete tým možnému zníženiu vrátenej sumy o náklady vynaložené na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.
Peniaze za tovar Vám zašleme na Váš bankový účet čo najskôr, najneskôr do 14 dní od dní od odstúpenia od zmluvy, nie však skôr než dôjde k doručenie vráteného tovaru späť na naše reklamačné oddelenie . Náklady na vrátenie tovaru sú v tomto prípade na strane kupujúceho.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom).
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@gastrotovar.sk , ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Ochrana osobných údajov
Kupujúci (v prípade ak je fyzická osoba) oznámi predávajúcemu svoje meno, priezvisko, adresu pre doručenie vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
Kupujúci (v prípade ak je právnická osoba alebo podnikateľ) oznámi predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ alebo IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.
Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode.
Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení.
Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám – doručovacím spoločnostiam (kuriérom).
Predávajúci môže spracúvať osobné údaje na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.), a to len so súhlasom kupujúceho. Tento súhlas poskytuje kupujúci dobrovoľne zaškrtnutím príslušného políčka pri registrácii v e-shope a/alebo pri odosielaní objednávky. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailovú adresu kupujúceho. Svoj súhlas so spracovaním údajom na marketingové účely môže kupujúci kedykoľvek odvolať napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra. Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám.
Marketingový informačný systém predávajúceho je registrovaný v Evidencii informačných systémov osobných údajov na Úrade pre ochranu osobných údajov pod číslom 0000000000.
Na základe písomnej žiadosti môže kupujúci od predávajúceho žiadať:
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje kupujúceho spracúvané,
- informácie o spracúvaní osobných údajov
- zoznam osobných údajov, ktoré sú o kupujúcom predmetom spracúvania,
- opravu alebo likvidáciu nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania; likvidáciu osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže kupujúci požiadať o ich vrátenie; likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.
Kupujúci môže na základe písomnej žiadosti u predávajúceho namietať voči:
- spracúvaniu osobných údajov kupujúceho, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu osobných údajov kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku
- alebo poskytovaniu osobných údajov uvedených na účely priameho marketingu.
Kupujúci pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.). Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu. Kupujúci môže všetky súbor cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.
Bazár
- Predávajúci môže ponúkať vo svojom obchode aj uzavretie kúpnej zmluvy na bazárový tovar. Bazárovým tovarom sa rozumie tovar rozbalený, tovar s poškodeným obalom alebo vrátený použitý tovar.
- Bazárový tovar nie je možné pri reklamácii vymeniť za nový kus.
- Na reklamáciu bazárového tovaru sa primerane vzťahujú ustanovenia reklamačného poriadku, pokiaľ nie je v tejto časti uvedené inak.
- Bazárový tovar nie je možné reklamovať pre „vadu“ resp. iný dôvod, pre ktorý bol tento tovar predaný v zníženej kúpnej cene.
- Záručná lehota pre bazárový tovar je 1 rok.
Pripojenie elektrických zariadení
Pokiaľ nie je spotrebič zakončený štandardnou vidlicou na 230 V, musí ho zapojiť odborne spôsobilá osoba (elektrikár s oprávnením). Väčšina výkonných spotrebičov je na 400 V a vyžaduje si 3-fázové pripojenie pomocou 5-žilového kábla. V opačnom prípade zaniká záruka.
Podľa celkového príkonu spotrebiča (ktorý nájdete na štítku spotrebiča) je potrebné zvoliť správnu dimenziu pripojovacieho kábla (prierez jednotlivých vodičov) a správne istenie v rozvádzači (istič – prúdovú ochranu). Každý spotrebič by mal mať v blízkosti stroja, resp. v dosahu obsluhy, takisto predradený bezpečnostný vypínač. Ten slúži okrem bezpečnosti taktiež pre odstavenie stroja pri servise, aby technik nemusel zasahovať do hlavného rozvádzača, ktorý je vo väčšine prípadov neprístupný bežným osobám.
Jednofázový okruh na 230 V je istený 16 A a zodpovedá príkonu 3,3 kW. To znamená, že pokiaľ by ste na klasickú dvojzásuvku (alebo predlžovaciu) napojili viacero zariadení, kde by ich príkonový súčet prekročil 3,3 kW, tak sa môže stať, že vám táto zásuvka bude vyhadzovať istič. To je práve z dôvodu ochrany elektrického vedenia. V opačnom prípade by sa mohlo ľahko stať, že sa kábel bude prehrievať, až môže zhorieť. Preto je dôležité nepreťažovať elektrické vedenie! Prívodný kábel je vhodné opatriť plastovou či kovovou chráničkou pre ochranu pred mechanickým poškodením.
Pripojenie plynových zariadení
Plynové pripojenie musí rovnako ako elektrické spĺňať potrebnú dimenziu pripojovacieho potrubia – a teda laicky hrúbku pripojovacej trúbky a hadice. Plynové potrubie (pevná, žlto označená trubka – rozvod) musí byť zakončený guľovým ventilom v tesnej blízkosti plynového spotrebiča v dosahu obsluhy. Odtiaľ je väčšinou spotrebič pripojený cez flexi hadicu z gumy či nerezového vlnovca. Pripojenie smie realizovať iba osoba s príslušným oprávnením a po každom pripojení musí previesť skúšku tesnosti na únik plynu pomocou špeciálnych meracích prístrojov. V opačnom prípade zaniká záruka.
Pri plynových spotrebičoch je takisto potrebné dodržať konštantný tlak plynu v potrubí a prívod vzduchu potrebný pre samotné horenie. Následne je potrebné zaistiť pomocou vzduchotechniky či vetrania správny odvod spalín a výmenu vzduchu v miestnosti. Nedodržaním týchto podmienok môže dôjsť k nesprávnemu horeniu, výpadkom zariadenia či produkcii jedovatých plynov. Preto vždy nechajte pripojenie na odborníkov!
V určitých prípadoch s ohľadom na veľkosť miestnosti a príkon plynových spotrebičov je nutné riešiť i automatické uzatvorenie prívodu plynu v prípade nefunkčnosti vzduchotechniky (digestoru).
Zmluvná pokuta týkajúca sa kupujúcich podnikateľov
- Predávajúci môže udeliť zmluvnú pokutu kupujúcemu – podnikateľovi až do výšky 33% objednávky pokiaľ si tento kupujúci nepreberie svoju zásielku od prepravnej spoločnosti, pri ktorej bola zvolená platba na dobierku.
- Predávajúci za porušenie obchodných podmienok vystaví faktúru s 15 dňovou splatnosťou, ktorú odošle doporučene kupujúcemu na jeho uvedenú adresu z objednávky.
- V prípade neuhradenia zmluvnej pokuty, kupujúci posunie svoju pohľadávku tretej strane, ktorá túto pohľadávku bude mimosúdnou cestou vymáhať.
- Kupujúci zároveň súhlasí so zverejnením svojich osobných údajov, ako aj výšky pohľadávky voči predávajúcemu na internetovej stránke dlžníkov.
- V prípade, že pohľadávka bude uhradená, kupujúci sa zaručí, aby bol záznam o pohľadávke kupujúceho z webovej stránky dlžníkov v čo najkratšom čase odstránený.
- Odoslaním objednávky s platbou na dobierku kupujúci súhlasí s našimi obchodnými podmienkami a zmluvnou pokutou vo výške 33% objednávky v prípade, že si dobierkovú zásielku nepreberie.
V Pavlovce nad Uhom dňa 15.5.2021